- Reklama -novinky
FINANCIEPrazdroj zdražie od októbra pivo v priemere o 3 percentá, dotkne sa...

Prazdroj zdražie od októbra pivo v priemere o 3 percentá, dotkne sa to väčšiny produktov

Autor: Tiscali.cz | Dátum: 31. august 2021 14:17

Prazdroj zdražie od októbra pivo v priemere o 3 percentá, dotkne sa to väčšiny produktov
Pivovar produkuje značky Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell | zdroj: Ladislav Nemec / MAFRA / Profimedia
Najnovšie
Bavlnené nákupné tašky a ekológie? Príliš spoločného toho nemajú

  1. 9. 2021
    Americká vláda odtajní dokumenty o 11. septembri
  2. 9. 2021
    Dohodnuté: Hokejisti z NHL sa vracajú na olympijské hry
  3. 9. 2021
    Hľadať podporu medzi voličmi môže byť smrteľné … a zbytočné
  4. 9. 2021
    Plzeňský Prazdroj zdražie od októbra pivo v priemere o tri percentá. Dotkne sa to väčšiny produktov, v priemere ide o 46 halierov na polliter.

Prvýkrát po troch rokoch sa zmeny týkajú aj čapovaných pív. Informácie, ktoré ČTK zistila od hostinských a obchodných reťazcov, potvrdil dnes Zdeněk Kovář, hovorca najväčšieho českého pivovaru. Jeho zdraženie v minulých rokoch kopírovala väčšina väčších slovenských pivovarov. Naposledy Prazdroj zdražovalo vlani v októbri niektorá balená piva, hlavne ležiaky a prémiové druhy, v priemere o 3,6 percenta.

Pivovar, ktorý produkuje značky Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell, sa počas rok trvajúcej pandémie koronavírusy silne potýkal s obmedzeniami prevádzky krčiem a reštaurácií, kde sa v bežnej dobe vyčepují v priemere štyri z desiatich vypitých pív z jeho portfólia a zvyšok sa predá v obchodoch.

„Napriek tomu aj tento rok pokračujeme v investíciách do výroby v celkovej výške jednej miliardy korún. Dokončili sme novú varnú v Nošoviciach, rozširujeme skladovacie priestory v Plzni a navyšujeme varnou kapacitu v Popoviciach. Po celú dobu trvania pandémie kladieme hlavný dôraz na bezpečnosť našich pracovníkov a zachovali sme plnú zamestnanosť, „povedal hovorca.

Profimedia-0309363643
Výroba piva v Európskej únii klesla vlani o 8 percent, Česko je šiesty najväčší producent

Čapovaná piva zdražel Prazdroj prvýkrát od roku 2018. Po tri roky, kedy inflácia kumulovane presiahla osem percent (vlani predstavovala 3,2 percenta), držal podľa Kováča ceny na rovnakej úrovni, aby sa sektor krčiem a reštaurácií dokázal vyrovnať so všetkými zmenami, ktoré ho postihli.

„Išlo o dôsledky zavedenia reguláciou, ako sú EET, zákaz fajčenia aj dopady pandémie,“ povedal. Do podpory reštaurácií investoval za viac ako 12 mesiacov vyše pol miliardy korún, a to do bezplatnej výmeny expirovaných piva, odloženie platieb krčmárom, investícií do predzáhradiek a vybavenia a distribúcie „odnosek“ na čapované pivo so sebou.

Prazdroji klesol vlani čistý zisk o pätinu na 3,8 miliardy korún. Tržby sa medziročne znížili o viac ako miliardu korún na takmer 16 miliárd Sk. Hlavným dôvodom nižších hospodárskych výsledkov bolo dlhodobé uzatvorenie pivníc vinou pandémie, a s tým spojený nižší predaj pív.

Pivovar predal vlani v tuzemsku a v zahraničí takmer 11,2 milióna hektolitrov piva, medziročne o 4,2 percenta menej. Predaj v SR klesol medziročne o osem percent na 6,69 milióna hektolitrov, v cudzine medziročne vzrástol o jedno percento na 4,52 milióna hl. Plzeňský Prazdroj je najväčšou pivovarníckou skupinou v Česku. Od roku 2017 ju vlastní japonská spoločnosť Asahi Group Holdings.

Naše weby

Nejnovější články

- Reklama -PR články News paper

Ostatní právě čtou

Další články autora

- Reklama -Newspaper